Lunchinlägg

2010-10-14 @ 12:43:08

Har lunchrast så jag passar på att slänga in ett litet kort inlägg.
Idag pirrar det lite extra i min mage, om några timmar ska jag iväg och titta på en lägenhet som är våran bara vi tackar ja, känns helt underbart! Det är en trea i Gränby på 83 kvm, haha jag kommer nog gå vilse de första dagarna för att flytta från 19 till 83 är en ganska stor omställning.
Har redan löst det mesta i möbelväg också, soffa och fotölj får vi låna av Emma eftersom hon är i Norge så har ju ingen användning för dom, två jättefina skåp ska jag förhoppningsvis få ärva från mormors lägenhet. Det ena ska stå i vardagsrummet och det andra i det mindre sovrummet. Ny säng köpte vi ju redan i somras så det är bara att skruva ihop och köpa nya sängkläder och bäddmadrasser. Det enda stora som egentligen behöver köpas är bord och stolar till köket men det finns så mycket snyggt så det ska nog inte vara några problem att hitta något bra.
Det jag är mest spänd för idag är att se hur planlösningen är och vilka färger rummen går i. Kommer ju antagligen måla eller tapetsera om ändå men det kan ju vara skönt att slippa göra alla rum på en gång. Ska kolla med Uppsalahem om man kan göra nånting åt uppsägningstiden också, känns lite saftigt att betala dubbla hyror i tre månader och dom efterlyser ju små lägenheter till studenter så jag kanske jag göra upp en bra deal med dem.

Ikväll ska vi antagligen träffa Mickis och Domeniqe över alldeeles för många koppar kaffe, får se om vi kanske åker ner på stan för frågesporten också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback