Flytta är svårt...

2011-01-28 @ 14:54:36

Jag har hela tiden trott att det svåraste med att flytta är att faktiskt hitta någonstans att bo i den här stan, men icke! Det svåraste verkar vara att få flytta alla abonemang som man har, ingen verkar förstå vad man menar när man säger att man har flyttat. Det är krångel hit och dit och om man frågar en enkel rak fråga får man goddag yxskaft till svar. Har ingen nånsin flyttat förut eller vad är grejen? Vet inte hur många mail som gått fram och tillbaka mellan mig och bland annat Vattenfall om vår flytt men det verkar nästintill omöjligt att få dem att förstå att jag inte bor kvar i min gamla lägenhet och därför vill flytta mitt elavtal till den nya...suck!

Ska bli skönt att få vara ledig i helgen i alla fall, fast riktigt ledig är jag ju inte. Ikväll ska vi till ettan och spackla lite så att mamma kan hjälpa oss med tapetseringen imorgon. Känns lagom kul att lägga ut massa pengar på det men det blir dyrare om jag låter Uppsalahem göra det så det är bara att bita i det sura äpplet och betala.
Kommer bli en väldigt sparsam månad nu, när jag betalat räkningarna i morse fanns det väldigt lite pengar kvar, så lite har jag nog aldrig haft att leva av på flera år...tur att Richard också jobbar annars vet jag inte hur det hade gått.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback