Allt går i arv

2011-02-02 @ 07:48:57

Insåg igår att jag är mer lik min mamma än jag ibland vill erkänna. Det roliga är att jag och Richard hade en liten diskussion om det bara för ett par dagar sen och jag tyckte att jag absolut inte alls hade ärvt mammas (och pappas) perfektionism. Det har jag visst de.... Lessen om jag skrivier om den sabla tvätten igen men jag har en poäng, när Richard hängde sina handdukar igår stod jag bredvid som förstenad och kunde inte förmå mig till att inte rätta till dom och hänga dom exakt kant i kant. Han log lite och frågade om han skulle ta fram en linjal för den tredje handduken hade en glipa på ca 2mm. Jag muttrade något till svar men skrattade sen hjärtligt åt mig själv. Nu medan jag sitter och skriver det här spelas en scen upp i mitt huvud ur filmen "Sova med fienden", där handdukarna i badrummet hänger så rakt att man skulle kunna skära med dom. Men riktigt så hemsk är väl inte jag, eller? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback