Gamla grejer är också bra =)

2011-02-04 @ 07:51:41

Idag får jag faktiskt skylla mig själv att jag är trött, kom isäng alldeles försent igår. Vi var nere på frågesporten och det råkade bli så att vi stannade lite längre än det var tänkt från början. Men men, idag är det fredag så jag ska inte klaga, får ju sova hur länge jag vill imorgon =)
Hade besök av J igår, han ska hjälpa oss att koppla in diskmaskinen så han var förbi och kollade vad han behövde köpa för grejer. Tänk vad bra det är att ha ex som är rörmokare =)
Han åkte även på att hjälpa Richard och Stefan att lyfta upp mormors stora skåp som vi ska ha i vardagsrummet, 1800-tals möbler väger en hel del... Men fint blev det! Jag kände ända ner i själen att det var ett bra "val" att ärva det, kändes väldigt tryggt och bekant att ha det stående där. Nu ska jag bara fylla upp det med allt porslin som inte fått plats i köket, mycket av det är ju från henne så det kommer kännas ännu mera hemma, men en tår eller hundra kommer jag nog fälla under tiden jag packar upp.
I eftermiddag ska jag träffa en gammal kompis, vi har inte setts på ett år så det ska bli jättekul. Hon är också gravid så vi får sitta och jämföra magar =) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback